Serwis pressmo.pl używa plików cookie. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich użycie. [Zamknij]
Więcej o plikach cookie
Strona głównablogblog
15
lut 11

Katalog interaktywny on-line, czy katalog w formie pliku PDF?

Żeby odpowiedzieć na to pytanie zapytaliśmy 200 internautów

Tagi: e-katalog, katalog interaktywny, pdf, katalog online, flash pdf
Zapytaliśmy 200 internautów w jaki sposób dzielą się treściami w internecie oraz w jaki sposób wolą treść otrzymywać.

Pytanie 1: Jaką formę publikacji katalogu z produktami uważasz za lepszą – plik PDF lub katalog on-line?

  • katalog on-line – wybrało 67% ankietowanych
  • plik PDF – wybrało 33% ankietowanych

Pytanie 2: Którą z funkcjonalności katalogu on-line uważasz za najbardziej przydatną?
  • nieliniowe przeglądanie stron - wybrało 21%
  • efekty wizualne - wybrało 18%
  • zapisanie pojedynczych stron - wybrało 18%
  • możliwość tworzenia linków URL do konkretnej strony katalogu - wybrało 14%
  • drukowanie pojedynczych stron - wybrało 10%
  • inne - wybrało 19% ankietowanych

Zdecydowana większość użytkowników (67%) wybrała katalog on-line. Za główną zaletę katalogów on-line uważają oni brak potrzeby pobierania pliku na dysk i niewygodę użytkowania plików PDF. W przypadku pliku PDF trzeba wykonać szereg czynności: pobranie, zapisanie, odczyt w programie. Nawet w przypadku czytników PDF wbudowanych w przeglądarkę, obejrzenie pliku PDF wymaga opuszczenia aktualnie przeglądanej witryny. Duże pliki PDF dodatkowo komplikują sprawę ze względu na długi czas oczekiwania na ich załadowanie i większą szansę "przywieszenia" przeglądarki.

Duża część ankietowanych (33%) wybrała plik PDF z myślą przesłania go w formie załącznika e-mail. Tu jednak trzeba pamiętać, że wiele popularnych skrzynek e-mailowych posiada ograniczenie wielkości przesyłanego załącznika (np. Gmail do 20 megabajtów).

Podsumowując – chętniej dzielimy się treścią on-line w przeglądarce internetowej niż samymi plikami PDF. Takie linki łatwiej przesłać swoim znajomym czy to przez popularne komunikatory internetowe, czy przez portale społecznościowe. W linki prowadzace do stron internetowych również chętniej klikamy ponieważ nie wymagają one od nas dużej uwagi i opuszczenia aktualnie przeglądanej witryny, co ma miejsce w przypadku pobierania plików PDF.
Tagi:
ipad gazety elektroniczne skyfire iphone html5 pdf dopdf doc epublikacja interaktywna bajka ppt konwertery pdf e-publikacja touchscreen ekiosk multimedialny kiosk e-wydanie ekran dotykowy targi bett whiteboard bett 2010 bett 2011 bettshow 2011 tablice multimedialne tablice interaktywne e-katalog katalog interaktywny katalog online broszura on-line e-broszura tydzień e-książki e-książka rita toews e-marketing flash pdf edytor linków katalogi flash publikacje flash reseller ipad 2 tablety flash e-biblioteka ppt odt txt rtf doc pressmo e-papier czytnik targi warszawskie targi książki konferencja e-podręcznik edukacja szkoła książka print&publishing artykuł automatyczna konwersja restful api
Najnowsze artykuły:
Przykładowe eBooki oraz eMagazyny stworzone za pomocą Pressmo.

Przykłady e-wydań

Jak stworzyć eBooka?

Jak stworzyć e-wydanie?

Wyślij do nas plik PDF
Następuje automatyczna konwersja pliku PDF do postaci elektronicznego wydania.
Pobierz gotowe e-wydanie
e-wydanie pobierasz w 2 wersjach:
Wersja html.do umieszczenia na własnym serwerze (on-line)
Wersja exe.do nagrania na nośniki przenośne (cd/dvd/usb)