Serwis pressmo.pl używa plików cookie. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich użycie. [Zamknij]
Więcej o plikach cookie
Strona głównablogblog
29
mar 11

Pobierz plik PDF z FLASH – nowy moduł w e-wydaniu flash

Kilka dni temu udostępniliśmy nową funkcję – do e-wydania flash można teraz dołączyć dodatkowo źródłowy plik PDF, z którego e-wydanie zostało przygotowane.

Tagi: pdf, flash, pressmo
Opcja ta standardowo jest wyłączona, można ją aktywować z poziomu panelu klienta.
Po jej uruchomieniu w e-wydaniu flash pojawi się nowy przycisk z ikonką „PDF”. Po jego kliknięciu w osobnym oknie uruchomi się plik PDF. Dzięki opcji możemy dać czytelnikom alternatywę w formię pliku PDF.

pobierz PDF - flash
28
mar 11

Prosta edycja linków w elektronicznych publikacjach

Już niedługo Twoje e-wydania wzbogacą się o nową funkcjonalność: linki aktywne w postaci animowanych, klikalnych obszarów w e-wydaniu.

Tagi: e-wydanie, katalog interaktywny, flash pdf, edytor linków, pressmo

Prosta edycja linków w elektronicznych publikacjach.

Już niedługo Twoje e-wydania wzbogacą się o nową funkcjonalność: linki aktywne w postaci animowanych, klikalnych obszarów w e-wydaniu.

Edytor linków to narzędzie umożliwiające edytowanie oraz tworzenie nowych linków na obszarze flash'owych publikacji. Linki mogą być wewnętrzne - prowadzące do stron wewnątrz publikacji, lub zewnętrzne - prowadzące do witryn internetowych.

W praktyce linki zewnętrzne mogą być używane np do:

  • podlinkowania reklam w elektronicznych czasopismach, gazetach czy magazynach
  • podlinkowania produktów w e-katalogach (linki mogą prowadzić na konkretną podstronę sklepu internetowego)
Linki wewnętrzne ułatwią nawigacje w treści dokumentu. Pozwolą m.in. na stworzenie interaktywnego spisu treści oraz „klikalnych” odnośników w treści.

Edytowanie linków w publikacjach flash

Za pomocą edytora będzie można:

  • edytować oraz usuwać linki, które zostaną automatycznie wykryte w treści pliku PDF przez nasz autorski mechanizm
  • dodawać nowe linki na stronach już przekonwertowanej z pliku PDF prezentacji flash 
  • dodawać linki zewnętrzne oraz wewnętrzne
  • dodawać tzw „tooltipy” do linków, czyli dodatkowe informacje, które zobaczy osoba czytająca e-wydanie po najechaniu na aktywny link
  • edytować linki za pomocą myszki lub klawiatury

Pracę z edytorem linków ułatwi poruszanie się po stronach publikacji za pomocą paska miniaturek oraz możliwość powiększania fragmentów stron.  

Obecnie edytor znajduję się w beta testach i zostanie oddany do użytku w kwietniu. Z edytora linków będą mogli skorzystać wszyscy klienci posiadający dostęp do publikacji komercyjnych. Planowana aktualizacja będzie darmowa.

24
mar 11

Premiera i ceny Ipad 2 – Czy Polska również oszaleje na punkcie nowego tabletu od Apple?

Premiera iPada 2 w Polsce odbędzie się już jutro (piątek, 25 marca) o godz. 17:00. Oficjalnie nie będzie można dostać nowych iPadów wcześniej – takie są wymogi Apple.

Tagi: ipad, touchscreen, ekran dotykowy, ipad 2, tablety
iPady 2 będzie można kupić również u resellerów Apple, w tym w marketach Media-Markt i Saturn. Najtańszy model iPada 2 Wifi o pojemności 16 GB będzie kosztował – 2049 zł, a najdroższy model 3G o pojemności 64 GB to koszt 3299 zł. Co ciekawe iPad 2 w wersji Wifi jest zubożony o antenę GPS.

Pełny cennik:

  • iPad 16 GB WIFI – 2049 zł
  • iPad 32 GB WIFI – 2469 zł  
  • iPad 64 GB WIFI – 2899 zł
  • iPad 16 GB 3G - 2549 zł
  • iPad 32 GB 3G – 2979 zł
  • iPad 64 GB 3G – 3399 zł

iPad 2 - premiera Polska

Jeśli jednak posiadacie już iPhone 4 i macie w planach zakup iPada 2 to warto zastanowić się nad tańszą wersją urządzenia. Od wersji systemu iOS 4.3 użytkownicy iPhone 4 zyskali funkcję Mobile Hotspot, która udostępnia internet poprzez sieć Wifi urządzeniom wokół, w tym również iPadowi. iPhone 4 staje się więc mobilnym routerem, który zawsze możemy schować do kieszeni i którym w razie potrzeby może transmitować internet z sieci 3G do sieci Wifi.  

Zostaje jeszcze brak modułu GPS w tańszej wersji iPada 2. Tu również iPhone 4 przyjdzie z pomocą ponieważ potrafi udostępnić dane geograficzne tabletowi Apple.

W Ameryce iPad 2 pojawił się w sklepach 11 marca i już w pierwszy weekend po premierze Apple sprzedało blisko 1 mln tych urządzeń. Dla porównania pierwsza wersja iPada, która trafiła do sprzedaży w kwietniu 2010 roku, potrzebowała aż 28 dni by osiągnąć zbliżony wynik. Pomimo tego, że wiele osób zakupiło wcześniej już pierwszy model i wydawało się, że szału zakupów tym razem nie będzie, to jednak przed sklepami ponownie ustawiły się kolejki. 

iPad 2 - premiera USA

Czy premiera iPada 2 w Polsce będzie wyglądała podobnie? Jeśli tak to fani muszą się spieszyć, bo szanse na zakup urządzenia będzie miało tylko ok. 3000 osób, ponieważ tylko tyle sztuk dostarczył Apple do naszego kraju.

Co nowego zobaczmy w drugiej odsłonie iPada?

  • złącze HDMI, z pomocą którego możliwe jest połączenie tabletu z telewizorem, dzięki adapterowi Digital AV Adapter. Oglądanie zdjęć, filmów, gier czy prezentacji na dużym domowym ekranie na pewno spodoba się klientom. Urządzenie osiąga maksymalną rozdzielczość Full HD 1080p;
  • dwurdzeniowy procesor 900 MHz o nazwie A5, którego producentem jest Samsung, podobnie zresztą jak w przypadku procesora A4 z iPada 1;

iPad 2 - premiera Polska

  • Apple obiecuje, że w porównaniu z iPadem 1, wyświetlanie grafiki będzie nawet dziewięć razy szybsze,
  • iPad 2 posiada dwie kamery, w tym kamerę z przodu urządzenia, która przydaje się podczas rozmów wideo (potrafi nagrywać wideo w standardzie HD 720p);

iPad 2 - premiera Polska

  • wbudowany żyroskop;
  • tablet jest o jedną trzecią cieńszy od poprzednika. Ma tylko 8,8 mm grubości, czyli nawet mniej niż 9,3 mm iPhone 4;
  • iPad 2 jest też lżejszy – waży 601 gramów;
  • nowe pokrowce od Apple tzw. „Smart Covers”, które mogą służyć nie tylko do zakrywania ekranu, ale również jako podkładka pod urządzenie i przy zdejmowaniu aktywują iPada;  
  • czas pracy na bateriach przy pełnym obciążeniu wynosi 10 godzin.

iPad 2 - premiera Polska

Nowy tablet wejdzie na rynek z dostępnym już od jakiegoś czasu systemem iOS 4.3, posiadającym kilka nowych funkcji. Wśród nich znacznie poprawiona została wydajność przeglądarki Safari, która wyświetla teraz JavaScript dwukrotnie szybciej niż dotąd.

Jednak przy tych wszystkich zaletach iPad'a 2 nie należy zapominać również o wadach tego urządzenia:

  • brak obsługi Flasha,
  • ograniczenia związane z pobieraniem plików z sieci i zarządzaniem plikami multimedialnymi (obsługa przez iTunes),
  • małe możliwości personalizacji interfejsu,
  • brak możliwości prowadzenia rozmowy telefonicznej, mimo obecności karty SIM w urządzeniu.

Nie da się ukryć, że utrzymując cenę przy jednocześnie podnoszeniu parametrów technicznych i wydajności samego urządzenia Apple sprytnie podcina skrzydła swoim konkurentom.  

iPad 2 - premiera Polska

Konkurencja jednak nie śpi i bynajmniej nie zamierza zostać z tyłu, co pokazuje poniższa infografika porównawcza przygotowana przez serwis skattertech.com

Porównanie tabletów

Rywalizacja na rynku tabletów dopiero się rozkręca i zaczyna nabierać rumieńców, a my z niecierpliwością czekamy na kolejny ruch konkurencji. Już niedługo nowy Samsung Galaxy Tab, chyba największy konkurent produktu Apple. Czy dorówna iPadowi 2?

23
mar 11

Flashowe Pdf'y w dwóch nowych odsłonach

Przedstawiamy dwie kolejne kompozycje graficzne, które ożywią niejeden plik PDF.

Tagi: e-wydanie, e-katalog, katalog interaktywny, e-marketing, flash pdf, pressmo
Przedstawiamy dwie kolejne kompozycje graficzne: „luminous glow” oraz „flash colors”. Pierwsza z nich charakteryzuje się beżową kolorystyką, natomiast „flash colors” to kompozycja bardziej kolorowa, utrzymana w ciemnej tonacji.

Flashowe Pdf'y w dwóch nowych odsłonach

Wybór kompozycji graficznych dostępny jest tylko w e-wydaniach w wersji komercyjnej.

Przypominamy również że możliwe jest zaprojektowanie przez nasz zespół unikatowej kompozycji graficznej dopasowanej do konkretnych potrzeb oraz wymagań. Stworzenie kompozycji graficznej może odbyć się na 1 z dwóch sposobów:

  1. Jeśli e-wydania będą zintegrowane z istniejącą już witryną internetową to nasz zespół może zaproponować odpowiedni wygląd silnika prezentacji flash.

  2. Kompozycja może być również przygotowana według konkretnych wytycznych, wskazówek, materiałów referencyjnych etc.

Zmianie może ulec tło e-wydania, kolory oraz kształt przycisków nawigacji. Przyciski mogą być również animowane (flash). Jest to usługa dodatkowa (cena: 99 zł).

4
mar 11

8 międzynarodowy Tydzień E-książki

W tym roku obchodzimy 40-lecie e-książki. Najlepszą okazją, by to uczcić jest zbliżający się Tydzień E-książki (6 - 12 marzec)

Tagi: tydzień e-książki, e-książka, rita toews
Tydzień e-książki 2011
W tym roku obchodzimy 40-lecie e-książki. Najlepszą okazją, by to uczcić jest zbliżający się Tydzień E-książki, przypadający na 6 - 12 marzec.

Inicjatorką Tygodnia e-książki (Read an E-Book Week) jest Rita Toews, wielokrotnie nagradzana kanadyjska autorka powieści i książek dla najmłodszych. Pierwszy Tydzień E-książki odbył się w 2004 roku i szybko stał się bardzo popularny wśród Internautów. W zeszłorocznej edycji uczestniczyli miłośnicy e-książki ze 136 krajów, w tym również z Polski.

Akcja ma na celu zwiększenie zainteresowania e-książką, co jest jednym ze skuteczniejszych sposobów na zwiększenie czytelnictwa.
Rita Toews - tydzień e-książki

W ramach Tygodnia E-książki partnerzy akcji, wydawcy, autorzy oraz czytelnicy będą organizować konkursy i promocje, przeprowadzać wywiady, pisać artykuły, dzielić się informacjami w serwisach społecznościowych i organizować pokazy w bibliotekach.

Polska strona akcji na Facebook:
http://www.facebook.com/event.php?eid=114812001927280
16
lut 11

Jak zwiększyć skuteczność katalogów on-line?

Radzimy w jaki sposób przygotować i umieszczać katalogi on-line aby zwiększyć ich skuteczność.

Tagi: pdf, e-katalog, katalog interaktywny, broszura on-line, e-broszura
  • Umieszczenie katalogu on-line na własnym serwerze i pod własną domeną wpływa przede wszystkim na pozycję strony internetowej w wynikach wyszukiwarek takich jak Google czy Bing. 

    Jeśli dodatkowo informacje o katalogu wraz z linkiem zostaną umieszczone w sieci przez innych internautów to użytkownicy przekierowani będą bezpośrednio na naszą witrynę. Każdy kto pozycjonuje strony wie, że im więcej linków do nas w internecie, tym wyższa nasza pozycja w wyszukiwaniach.

    Innym bardzo ważnym aspektem jest uniezależnienie treści i wyglądu naszej witryny od działań innych firm. Umieszczając katalog na własnym serwerze, mamy pewność, że nie zostanie on przez administratora innej strony usunięty, zablokowany, ani tez nie zmieni się jego wygląd czy funkcjonalność bez naszej zgody. Nie pojawią się również reklamy, które mogą spowodować, że osoba przeglądająca nasz katalog po kliknięciu w taką reklamę, zostanie przekierowana w inne miejsce w sieci. Treści reklam są często dostosowywane do treści witryny i w najgorszym przypadku mogą wskazywać na strony konkurencji, a tego już na pewno nie chce żadna firma.

    Warto również pamiętać, że internauci lubią wygodę i często zainteresowani treścią, na którą trafili po przekierowaniu z innego miejsca w sieci, chcąc przejść do strony głównej serwisu, "obcinają" adres w przeglądarce, pozostawiając tylko nazwę domeny. Jeśli będzie to nazwa naszej domeny, to bardzo dobrze, jeśli jednak katalog utrzymywany jest na stronie innej firmy, to użytkownik nie trafi do nas i nie przeczyta treści, którą dla niego umieściliśmy. 


skracanie adresów html
  • Logo firmowe czy też inny znak charakterystyczny dla naszej działalności powinien być eksponowany w widocznym dla użytkownika miejscu. Umieszczając je na obszarze katalogu, możemy nakierować użytkowników przeglądających katalog na inną podstronę naszej witryny, którą najczęściej jest sklep lub strona główna. Logo umieszczone jest w lewym, górnym rogu katalogu, w miejscu gdzie najczęściej skupia się wzrok internautów.
  • Jeśli katalog on-line dotyczy konkretnego produktu to doskonale sprawdza się umieszczenie przy logo napisu „Zobacz w naszym sklepie”. „Kup teraz” itp. Zabieg ten z powodzeniem wykorzystywany jest przez osoby korzystające z naszych usług.

ogo bedące linkiem

  • Linki aktywne na obszarze katalogu on-line – czyli umieszczenie linków aktywnych w samym katalogu on-line np. na zdjęciach. Klikając na zdjęcie produktu, użytkownik zostaje przekierowany na podstronę sklepu internetowego z danym produktem.

Pamiętajmy jednak, aby dać wybór użytkownikom strony. Najlepiej już na samym początku, dając do wyboru 2 możliwości, tak jak na poniższym przykładzie.


czytaj on-line oraz pobierz plik
15
lut 11

Katalog interaktywny on-line, czy katalog w formie pliku PDF?

Żeby odpowiedzieć na to pytanie zapytaliśmy 200 internautów

Tagi: pdf, e-katalog, katalog interaktywny, katalog online, flash pdf
Zapytaliśmy 200 internautów w jaki sposób dzielą się treściami w internecie oraz w jaki sposób wolą treść otrzymywać.

Pytanie 1: Jaką formę publikacji katalogu z produktami uważasz za lepszą – plik PDF lub katalog on-line?

  • katalog on-line – wybrało 67% ankietowanych
  • plik PDF – wybrało 33% ankietowanych

Pytanie 2: Którą z funkcjonalności katalogu on-line uważasz za najbardziej przydatną?
  • nieliniowe przeglądanie stron - wybrało 21%
  • efekty wizualne - wybrało 18%
  • zapisanie pojedynczych stron - wybrało 18%
  • możliwość tworzenia linków URL do konkretnej strony katalogu - wybrało 14%
  • drukowanie pojedynczych stron - wybrało 10%
  • inne - wybrało 19% ankietowanych

Zdecydowana większość użytkowników (67%) wybrała katalog on-line. Za główną zaletę katalogów on-line uważają oni brak potrzeby pobierania pliku na dysk i niewygodę użytkowania plików PDF. W przypadku pliku PDF trzeba wykonać szereg czynności: pobranie, zapisanie, odczyt w programie. Nawet w przypadku czytników PDF wbudowanych w przeglądarkę, obejrzenie pliku PDF wymaga opuszczenia aktualnie przeglądanej witryny. Duże pliki PDF dodatkowo komplikują sprawę ze względu na długi czas oczekiwania na ich załadowanie i większą szansę "przywieszenia" przeglądarki.

Duża część ankietowanych (33%) wybrała plik PDF z myślą przesłania go w formie załącznika e-mail. Tu jednak trzeba pamiętać, że wiele popularnych skrzynek e-mailowych posiada ograniczenie wielkości przesyłanego załącznika (np. Gmail do 20 megabajtów).

Podsumowując – chętniej dzielimy się treścią on-line w przeglądarce internetowej niż samymi plikami PDF. Takie linki łatwiej przesłać swoim znajomym czy to przez popularne komunikatory internetowe, czy przez portale społecznościowe. W linki prowadzace do stron internetowych również chętniej klikamy ponieważ nie wymagają one od nas dużej uwagi i opuszczenia aktualnie przeglądanej witryny, co ma miejsce w przypadku pobierania plików PDF.
27
sty 11

Pressmo wśród najlepszych projektów internetowych roku 2010!

W drugiej odsłonie plebiscytu na najlepszy internetowy startup, organizowanego przez redakcje portalu MamBiznes.pl oraz portalu Bankier.pl, nasza strona zajęła bardzo wysokie 5 miejsce.

Tagi: pressmo
Publikowanie w sieci - jednym z najlepszych projektów roku 2010Do plebiscytu na najlepszy projekt roku 2010 zostało nominowanych 10 projektów. Eksperci, będący przedstawicielami instytucji zajmujących się inwestowaniem w innowacyjne startupy przyznali naszej witrynie 5 miejsce. Już samo wybranie naszego projektu spośród kilkuset portali, serwisów i aplikacji było dla nas dużym wyróżnieniem.
Każdy startup został poddany analizie pod kątem czterech czynników: pomysł, wykonanie, grafika oraz model biznesowy. Za każdy z czterech analizowanych elementów eksperci mogli przyznać od 1 do 10 punktów. Na bazie rankingów wyłonionych przez poszczególnych ekspertów zostało stworzone finalne zestawienie 10 najlepszych projektów internetowych roku 2010.

Zestawienie graficzne najlepszych projektów roku 2010 

Tytuł najlepszego startupu roku 2010 powędrował do twórców projektu CityDeal.pl, portalu tzw. zakupów grupowych, umożliwiających kupno towaru bądź usługi po promocyjnej cenie. Serwis miesiąc po wystartowaniu został przejęty przez amerykańskiego giganta – Groupon.

Cieszymy się z wysokiego piątego miejsca ale nie zamierzamy spocząć na laurach i obiecujemy, że nie zawiedziemy pokładanych w nas oczekiwań. Wkrótce ruszamy z kolejnymi nowościami, w tym także publikowaniem e-wydań na iPada.

Ze szczegółami rankingu można zapoznać się na:

oraz
nowsze wpisy >> << starsze wpisy
Tagi:
ipad gazety elektroniczne skyfire iphone html5 pdf dopdf doc epublikacja interaktywna bajka ppt konwertery pdf e-publikacja touchscreen ekiosk multimedialny kiosk e-wydanie ekran dotykowy targi bett whiteboard bett 2010 bett 2011 bettshow 2011 tablice multimedialne tablice interaktywne e-katalog katalog interaktywny katalog online broszura on-line e-broszura tydzień e-książki e-książka rita toews e-marketing flash pdf edytor linków katalogi flash publikacje flash reseller ipad 2 tablety flash e-biblioteka ppt odt txt rtf doc pressmo e-papier czytnik targi warszawskie targi książki konferencja e-podręcznik edukacja szkoła książka print&publishing artykuł automatyczna konwersja restful api
Najnowsze artykuły:
Przykładowe eBooki oraz eMagazyny stworzone za pomocą Pressmo.

Przykłady e-wydań

Jak stworzyć eBooka?

Jak stworzyć e-wydanie?

Wyślij do nas plik PDF
Następuje automatyczna konwersja pliku PDF do postaci elektronicznego wydania.
Pobierz gotowe e-wydanie
e-wydanie pobierasz w 2 wersjach:
Wersja html.do umieszczenia na własnym serwerze (on-line)
Wersja exe.do nagrania na nośniki przenośne (cd/dvd/usb)