Prosta edycja linków w elektronicznych publikacjach.
Już niedługo Twoje e-wydania wzbogacą się o nową funkcjonalność: linki aktywne w postaci animowanych, klikalnych obszarów w e-wydaniu.
Edytor linków to narzędzie umożliwiające edytowanie oraz tworzenie nowych linków na obszarze flash'owych publikacji. Linki mogą być wewnętrzne - prowadzące do stron wewnątrz publikacji, lub zewnętrzne - prowadzące do witryn internetowych.
W praktyce linki zewnętrzne mogą być używane np do:
Za pomocą edytora będzie można:
Obecnie edytor znajduję się w beta testach i zostanie oddany do użytku w kwietniu. Z edytora linków będą mogli skorzystać wszyscy klienci posiadający dostęp do publikacji komercyjnych. Planowana aktualizacja będzie darmowa.
Pełny cennik:
Jeśli jednak posiadacie już iPhone 4 i macie w planach zakup iPada 2 to warto zastanowić się nad tańszą wersją urządzenia. Od wersji systemu iOS 4.3 użytkownicy iPhone 4 zyskali funkcję Mobile Hotspot, która udostępnia internet poprzez sieć Wifi urządzeniom wokół, w tym również iPadowi. iPhone 4 staje się więc mobilnym routerem, który zawsze możemy schować do kieszeni i którym w razie potrzeby może transmitować internet z sieci 3G do sieci Wifi.
Zostaje jeszcze brak modułu GPS w tańszej wersji iPada 2. Tu również iPhone 4 przyjdzie z pomocą ponieważ potrafi udostępnić dane geograficzne tabletowi Apple.
W Ameryce iPad 2 pojawił się w sklepach 11 marca i już w pierwszy weekend po premierze Apple sprzedało blisko 1 mln tych urządzeń. Dla porównania pierwsza wersja iPada, która trafiła do sprzedaży w kwietniu 2010 roku, potrzebowała aż 28 dni by osiągnąć zbliżony wynik. Pomimo tego, że wiele osób zakupiło wcześniej już pierwszy model i wydawało się, że szału zakupów tym razem nie będzie, to jednak przed sklepami ponownie ustawiły się kolejki.
Czy premiera iPada 2 w Polsce będzie wyglądała podobnie? Jeśli tak to fani muszą się spieszyć, bo szanse na zakup urządzenia będzie miało tylko ok. 3000 osób, ponieważ tylko tyle sztuk dostarczył Apple do naszego kraju.
Co nowego zobaczmy w drugiej odsłonie iPada?
Nowy tablet wejdzie na rynek z dostępnym już od jakiegoś czasu systemem iOS 4.3, posiadającym kilka nowych funkcji. Wśród nich znacznie poprawiona została wydajność przeglądarki Safari, która wyświetla teraz JavaScript dwukrotnie szybciej niż dotąd.
Jednak przy tych wszystkich zaletach iPad'a 2 nie należy zapominać również o wadach tego urządzenia:
Nie da się ukryć, że utrzymując cenę przy jednocześnie podnoszeniu parametrów technicznych i wydajności samego urządzenia Apple sprytnie podcina skrzydła swoim konkurentom.
Konkurencja jednak nie śpi i bynajmniej nie zamierza zostać z tyłu, co pokazuje poniższa infografika porównawcza przygotowana przez serwis skattertech.com.
Rywalizacja na rynku tabletów dopiero się rozkręca i zaczyna nabierać rumieńców, a my z niecierpliwością czekamy na kolejny ruch konkurencji. Już niedługo nowy Samsung Galaxy Tab, chyba największy konkurent produktu Apple. Czy dorówna iPadowi 2?
Wybór kompozycji graficznych dostępny jest tylko w e-wydaniach w wersji komercyjnej.
Przypominamy również że możliwe jest zaprojektowanie przez nasz zespół unikatowej kompozycji graficznej dopasowanej do konkretnych potrzeb oraz wymagań. Stworzenie kompozycji graficznej może odbyć się na 1 z dwóch sposobów:
Jeśli e-wydania będą zintegrowane z istniejącą już witryną internetową to nasz zespół może zaproponować odpowiedni wygląd silnika prezentacji flash.
Kompozycja może być również
przygotowana według konkretnych wytycznych, wskazówek, materiałów
referencyjnych etc.
Zmianie może ulec tło e-wydania, kolory oraz kształt przycisków nawigacji. Przyciski mogą być również animowane (flash). Jest to usługa dodatkowa (cena: 99 zł).
Umieszczenie katalogu on-line na własnym serwerze i pod własną domeną wpływa przede wszystkim na pozycję strony internetowej w wynikach wyszukiwarek takich jak Google czy Bing.
Jeśli dodatkowo informacje o katalogu wraz z linkiem zostaną umieszczone w sieci przez innych internautów to użytkownicy przekierowani będą bezpośrednio na naszą witrynę. Każdy kto pozycjonuje strony wie, że im więcej linków do nas w internecie, tym wyższa nasza pozycja w wyszukiwaniach.
Innym bardzo ważnym aspektem jest uniezależnienie treści i wyglądu naszej witryny od działań innych firm. Umieszczając katalog na własnym serwerze, mamy pewność, że nie zostanie on przez administratora innej strony usunięty, zablokowany, ani tez nie zmieni się jego wygląd czy funkcjonalność bez naszej zgody. Nie pojawią się również reklamy, które mogą spowodować, że osoba przeglądająca nasz katalog po kliknięciu w taką reklamę, zostanie przekierowana w inne miejsce w sieci. Treści reklam są często dostosowywane do treści witryny i w najgorszym przypadku mogą wskazywać na strony konkurencji, a tego już na pewno nie chce żadna firma.
Warto również pamiętać, że internauci lubią wygodę i często zainteresowani treścią, na którą trafili po przekierowaniu z innego miejsca w sieci, chcąc przejść do strony głównej serwisu, "obcinają" adres w przeglądarce, pozostawiając tylko nazwę domeny. Jeśli będzie to nazwa naszej domeny, to bardzo dobrze, jeśli jednak katalog utrzymywany jest na stronie innej firmy, to użytkownik nie trafi do nas i nie przeczyta treści, którą dla niego umieściliśmy.
Linki aktywne na obszarze katalogu on-line – czyli umieszczenie linków aktywnych w samym katalogu on-line np. na zdjęciach. Klikając na zdjęcie produktu, użytkownik zostaje przekierowany na podstronę sklepu internetowego z danym produktem.
Pamiętajmy jednak, aby dać wybór użytkownikom strony. Najlepiej już na samym początku, dając do wyboru 2 możliwości, tak jak na poniższym przykładzie.
Pytanie 1: Jaką formę publikacji katalogu z produktami uważasz za lepszą – plik PDF lub katalog on-line?